M-am mutat cu toti prietenii mei într-un bol nou!
De-acum #iubescsalatele pe eisberg-romania.ro

Vă aștept!
Madame de Frisée

Acest site va fi închis pe data de 17 decembrie 2018
Mănâncă corect: 8 principii ale alimentaţiei şi sănătăţii (prima parte)

Beneficiile unui stil de viață sănătos sunt enorme. Este important să știi că poți să:

• trăiești mai mult

• arăți și să te simți mai tânăr

• îți păstrezi oasele puternice

• ai mai multă energie

• eviți impotența

• slăbești

• eviți accidentul vascular cerebral

• reduci nivelul colesterolului din sânge

• previi pietrele la rinichi

• previi și chiar inversa bolile de inimă

• îți ferești copilul de la a face diabet de tip 1

• reduci riscul apariției cancerului de prostată, de sân și a altor forme de cancer

• atenuezi constipația

• îți păstrezi vederea și la bătrânețe

• îți scazi tensiunea arterială

• previi și tratezi diabetul

• eviți Alzheimer

• eviți intervențiile chirurgicale în multe situații

• învingi artrita

Acestea sunt doar câteva din avantaje și le poți avea pe toate. Prețul? Modifică-ți dieta. Niciodată nu a fost mai ușor să obții astfel de beneficii profunde. Vrem să rezumăm lecțiile despre hrană, sănătate și boli pe care le-am învățat de-a lungul timpului în următoarele opt principii. Aceste principii ar trebui să arate modul în care ne hrănim singuri, modul în care ne gândim la sănătate și modul în care percepem lumea.

PRINCIPIUL # 1

Nutriția reprezintă activitățile combinate ale nenumăratelor substanțe alimentare. Întregul este mai mare decât suma părților sale.
Substanțele chimice pe care le primim de la alimentele consumate sunt angajate într-o serie de reacții care lucrează în mod concertat pentru a ne oferi o stare de sănătate bună. Aceste substanțe chimice sunt orchestrate cu atenție prin controale complexe în interiorul celulelor noastre, iar aceste controale decid unde se duce fiecare substanță nutritivă, cât de mult din fiecare nutrient este necesar și când are loc fiecare reacție.

Corpurile noastre au evoluat odată cu această rețea de reacții extrem de complexă, pentru a obține beneficii maxime din alimentele integrale, în formă naturală. Organismele noastre au învățat cum să beneficieze de substanțele chimice din produsele alimentare, renunțând la unele și folosindu-le pe altele, după cum consideră de cuviință.

vegetables-1584999_1920

PRINCIPIUL # 2

Suplimentele de vitamine nu sunt un panaceu pentru o sănătate bună.
Deoarece nutriția funcționează ca un sistem biochimic complex, care implică mii de substanțe chimice și mii de efecte asupra sănătății tale, este lipsit de sens ca nutrienții izolați folosiți drept suplimente să poată înlocui alimentele integrale. Suplimentele nu vor conduce la o stare de sănătate de lungă durată și pot provoca efecte secundare neprevăzute. În plus, pentru cei care se bazează pe suplimente, schimbarea benefică și susținută a dietei este amânată. Pericolele unei diete occidentale nu pot fi depășite prin consumul de pilule nutritive.

Nu este vorba că aceste substanțe nutritive nu sunt importante. Ele sunt – dar numai atunci când sunt consumate ca hrană, nu ca suplimente. Izolarea nutrienților și încercarea de a obține beneficii egale cu cele ale alimentelor integrale dezvăluie o ignoranță a modului în care nutriția funcționează în organism. Odată cu trecerea timpului, sunt încrezător că vom continua să “descoperim” că, bazându-ne pe utilizarea suplimentelor nutritive izolate pentru menținerea sănătății, consumând în același timp dieta occidentală, nu este doar o risipă de bani, ci este și potențial periculos.

asparagus-2169305_1920
PRINCIPIUL # 3

Nu există practic nicio substanță nutritivă în alimentele de origine animală care să nu poată fi furnizată mai bine de plante.
Consumul de carne este o experiență nutrițională semnificativ diferită față de consumul de vegetale. Alimentele vegetale au în mod cert mai mulți antioxidanți, fibre și minerale decât alimentele de origine animală. De fapt, alimentele de origine animală sunt aproape complet lipsite de multe dintre aceste substanțe nutritive, și în plus au mult mai mult colesterol și grăsimi. Alimentele de origine animală conțin puțin mai multă proteină decât alimentele vegetale, dar și mai multă vitamina B12 și vitamina D, deși vitamina D se găsește în mare măsură în lapte.

Prin definiție, pentru ca un produs chimic alimentar să fie un nutrient esențial, acesta trebuie să îndeplinească două cerințe:
• substanța chimică este necesară pentru buna funcționare a organismului uman
• substanța chimică trebuie să fie ceva ce corpurile noastre nu pot produce pe cont propriu, și, prin urmare, trebuie să fie obținută dintr-o sursă externă

Un exemplu de substanță chimică care nu este esențială este colesterolul, o componentă a produselor de origine animală care nu există în produsele alimentare vegetale. În timp ce colesterolul este esențial pentru sănătate, corpurile noastre pot produce tot necesarul; așa că nu trebuie să îl consumăm din alimente. Prin urmare, nu este un nutrient esențial. Există patru substanțe nutritive pe care alimentele de origine animală le conțin iar alimentele vegetale nu: colesterolul și vitaminele A, D și B12. Trei dintre acestea sunt substanțe nutritive neesențiale. Colesterolul este produs de corpul nostru în mod natural.
Vitamina A poate fi produsă cu ușurință de organismul nostru din betacaroten, iar vitamina D poate fi produsă de către corpul nostru prin expunerea pielii la soare aproximativ cincisprezece minute odată la câteva zile. Se estimează că deținem în corpul nostru un depozit de vitamina B12 care să fie suficient pentru o durată de trei ani. În schimb, dacă nu consumi produse de origine animală, mai ales dacă ești gravidă sau alăptezi, trebuie să iei în mod regulat un mic supliment de B12 și să iei în considerare testarea nivelurilor acestei vitamine.

PRINCIPIUL # 4

Genele nu provoacă boala pe cont propriu. Genele funcționează numai dacă sunt activate iar nutriția joacă un rol esențial în determinarea genelor, bune și rele, exprimate.
Putem spune cu siguranță că genetica stă la baza fiecărei boli. Genele noastre reprezintă codul pentru tot ce există în corpul nostru, bun și rău. Fără gene, nu ar exista cancer. Fără gene, nu ar exista obezitate, diabet sau boli de inimă. Și fără gene, nu ar exista viață.

Genele inactive nu au niciun efect asupra sănătății noastre. Acest lucru este evident pentru majoritatea oamenilor de știință și pentru cei mai puțini cunoscători, însă semnificația acestei idei este rareori înțeleasă. Care este cauza care determină unele gene să rămână latente, iar pe altele să se exprime? Răspunsul: mediul, în special dieta. În corpul nostru, nutriția este factorul de mediu care determină activitatea genelor.

sursa

Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citeste mai mult