Gata pentru şcoală?

Dragi părinţi, sunteţi gata pentru noul an şcolar? Şi nu ne referim la faptul că cel mic este spălat, îmbrăcat, cu ghiozdanul gata ambalat, ci dacă voi sunteţi pregătiţi fizic şi psihic pentru marea reîntâlnire cu şcoala şi cu tot procesul aferent.

Luaţi aminte la recomandările noastre pentru cel mai cel ”back to school” de până acum: fără nervi şi fără stres.

Prima săptămână – 11 – 15 septembrie Atenţia pe reintroducerea obiceiurilor de a mânca produse “sănătoase” şi pe hidratare

Un corp bine hidratat ajută la o digerare mai bună a alimentelor, la menţinerea unui nivel adecvat de electroliţi şi la transportarea substanţelor nutritive în întregul organism. Corpurile sugarilor conţin 75% apă, iar apa reprezintă cam 55% din greutatea corporală la vârstnici. Aşadar, fie că eşti bebeluş, elev dintr-a treia, mamă de adolescent sau senior bucuros în prima zi de pensie, hidratarea corespunzătoare este obligatorie! Nu uitaţi că dacă urmaţi un program de exerciţii fizice e neapărat nevoie să creşteţi şi consumul de apă.

Pentru unii dintre părinţi şi chiar şi pentru copii, revenirea la programul şcolii înseamnă uneori lipsa unui prânz tihnit şi o reîntoarcerea la sendvişuri. Aşadar, o programare din timp a meniului pentru săptămâna care urmează duce cu siguranţă la alegeri mai sănătoase şi înseamnă infinit mai puţin stres. Gândeşte-te că fraza: “Nu ştiu ce să le mai gătesc astăzi!” o să lipsească total. Vei şti care îţi e lista de cumpărături cu cel puţin cinci zile înainte, şi, de ce nu, pentru distracţia întregii familii, poţi face mici meniuri ca cele din restaurant pe care să le pui la vedere, în bucătărie. Nu uita să pui pe lista ta de cumpărături neapărat câteva pungi de salată, fructe şi legume proaspete!

Găseşti inspiraţie la noi pe blog pentru reţete de salate apetisante, pentru toate gusturile şi toţi năzuroşii, fie ei mai mici sau mai mari!

Săptămâna 2 – 16 – 22 septembrieConcentrare pe managementul stresului

Stresul ne afectează pe toţi, indiferent în ce etapă a vieţii ne regăsim. Cheia spre o viaţa în care el este prezent cât mai puţin (spre deloc) este să îţi dai seama care sunt motivele care îl declanșează, cum îl recunoşti atunci când eşti în această stare, cât de mult poţi să îl înduri şi mai ales care sunt instrumentele de gestionare ce funcţionează cel mai bine în cazul tău.

Inclusiv copiii din ciclul primar pot deveni copleşiţi de stresul legat de şcolă, de presiunea socială şi de activităţile extraşcolare. Părinţii sunt cei care îi pot ajuta pe cei mici să îşi gestioneze stresul: ascultaţi-i cu atenţie când vă vorbesc şi asiguraţi-i că veţi face tot ce vă stă în putere să le limitaţi situaţiile care le declanşează stresul. Şi treceţi la fapte apoi, nu faceţi doar promisiuni deşarte!

Câteva sugestii despre cum să ne ajutăm copiii să scape de stres:

• Lăsați copilul să știe că sunteți interesat de preocupările lui
• Ascultaţi-l fără să îl judecaţi
• Ajutaţi-l să-şi identifice şi să numească sentimentele prin care trece
• Încurajaţi-l să-şi rezolve singur problemele, dar înainte discutaţi despre care sunt “instrumentele” necesare pentru asta
• Limitaţi pe cât este posibil stresul. Dacă copiii sunt angrenaţi în prea multe activităţi după programul normal de şcoală, lipsa lor de concentrare scade mult, aşadar atunci când e acasă lăsaţi-I să se relaxeze
• Fiţi prezent 100% lîngă el, nu doar fizic, ci şi afectiv. O plimbare în parc doar voi, o seară de gătit, sau o repriză bună de fotbal pot conta enorm în dezvoltarea lui emoţională.

Săptămâna 3 – 23 – 29 septembrieMenţinerea sănătăţii, prevenirea bolilor

În săptămâna 3, rutina unei zile normale de şcoală este deja stabilită şi acceptată de toată familia. Este momentul acum să acorzi importanţă etapei de prevenire a bolilor, mai ales că se apropie sezonul rece, iar viruşii “o pornesc” fericiţi la plimbare. Nu strică o doză în plus de vitamine, atât pentru copii, cât şi pentru părinţi. Evident, după ce aţi consultat în prealabil un medic.

În plus, încearcă să petreci cât mai mult timp în natură, indiferent de vremea de afară. O fugă sănătoasă prin ploaie, sau o excursie de o zi, în pădurea plină de frunze, toamna, ajută la relaxarea minţii şi la sănătatea trupului. Iar copiii murdari de noroi sunt cei mai fericiţi din Univers!
boy-1209964_1920

Sursa