Cristian Mărgărit despre prima vizită a lui Dr. Oz în România

L-am văzut cu toţii la TV şi ştim că este una dintre persoanele cele mai influente pe plan mondial în domeniul sănătăţii.

Am avut plăcerea şi onoarea să fiu invitat de Eisberg la evenimentul “Dr. Oz în România”, unde au fost prezentate câteva lucruri interesante.

În primul rând Dr. Oz vorbeşte despre cum să ne valorizăm viaţa şi sănătatea, să avem grija de noi, să facem lucruri care să ne facă fericiţi. Să ne acordăm timp liber şi de relaxare, în special seara, să ne jucăm, să ţinem stress-ul sub control. O componentă importantă a prezentării a fost cea legată de odihnă şi relaxare, ca o parte esenţială a unui stil de viaţă sănătos.

La eveniment au fost lăudate salatele, unul dintre speakerii din introducere, fondatorul Kilostop, Dr. Cristian Panaite a spus că dacă mănânci o salată apoi nu mai poţi apoi mânca nesănătos. Am avut parte chiar şi de o demonstratţe culinară unde felul principal a fost tot salata.

Dr. Oz, în schimb, a pus accentul pe adăugarea unor surse de proteine (ne putem gândi la carne, peşte, nuci, seminţe, ouă etc.) în salată şi apoi pe importanţa microbiomului pentru sănătatea noastră. Microbiomul este totalitatea microorganismelor care trăiesc în corpul nostru, în special în tubul digestiv. Dacă le hrănim pe cele prietenoase (probioticele) atunci suntem mai sănătoşi, avem o imunitate mai bună, controlam mai bine apetitul, prevenim bolile, avem chiar şi o stare psihică mai bună. Iar aceste bacterii prietenoase preferă salata. Da, fibrele din salată sunt hrană pentru probiotice, de aceea se numeste “prebiotice”.

În slăbire a fost evidenţiată importanţa masei musculare, deci a antrenamentelor cu greutăţi, scurte, intense, care să inducă o schimbare în organism şi să ajute atât la arderea grăsimilor cât şi la menţinerea sănătaţii pe termen lung. Aici a dat şi exemplul personal, cu un program de 7 minute de yoga, stretching, flotări şi “abdomene” pe care îl face în fiecare dimineaţă. Dietele bazate pe “voinţă” nu funcţionează, alimentele consumate trebuie să fie dintre cele care îţi plac, dar sănătoase. Putem folosi condimentele după preferinţă, aşa cum facem în salate. Gustul se reeduca şi ne putem juca cu ingredientele până găsim formula care să ne dea cea mai mare satisfacţie.

A făcut o aluzie la efectul de îngrasare al cerealelor dar a şi subliniat importanţa alimentelor întregi, neprocesate, preferatele lui (ca şi ale mele) fiind nucile şi seminţele, pe care le putem folosi ca atare sau pe care le putem adăuga în salate. Găsiţi în retetele mele foarte multe variante în care acestea completeaza salatele cu grăsimi sănătoase, proteine, minerale.

Doctor Oz este un susţinător al alimentelor funcţionale, al suplimentelor nutritive şi al terapiilor complementare şi alternative, despre care consideră că nu au parte de suficiente fonduri pentru a le fi studiate beneficiile şi eficienţa.

Au fost date foarte multe exemple unde oamenii obişnuiţi, folosind ce au învăţat din emisiunea lui Dr. Oz au ajutat alţi oameni, salvându-le inclusiv viaţa. Fiind chirurg cardiolog, o bună parte a prezentarii a explicat cauzele bolilor cardiovasculare şi cum pot fi prevenite, unul dintre elementele importante fiind menţinerea unei tensiuni arteriale în zona 115/75, adica optimă, nu doar la limita superioară considerată sănătoasă.

Deci o conferinţa unde cei interesaţi de sănătate au putut să-şi confirme principiile de nutriţie, dar şi ale stilului de viaţă, aflând şi câteva lucruri noi, pe care să le aplicăm pe viitor.

Cristian Mărgărit

www.getfit.ro