Comunicat important pentru salatişti de la Madame de Frisée

Dragi salatiste și salatiști,

Preocuparea pentru o dietă sănătoasă sau pentru o siluetă de întors nu trebuie să se transforme în manie. Există o tulburare mentală foarte gravă, numită ortorexie, care vă poate afecta dacă deveniți obsedați de numărat calorii, eliminat complet alimente considerate nesănătoase din dietă, ocuparea gîndurilor doar cu slăbit și nutriție.
Cea mai pregnantă personalitate salatistă, Madame de Frisée, atrage atenția asupra faptului că moderația este cuvântul-cheie pentru orice – inclusiv, dacă nu mai ales, pentru ceea ce mâncăm.

Să ne preocupe dieta și alimentația sănătoasă? DA! Să devenim obsedați de ideea că orice ne place este, cum zice legea lui Murphy, ilegal, imoral sau îngrașă? NU!

Să avem grijă să ne oferim zilnic alimente proaspete și o dietă echilibrată, bazată pe fructe și legume? DA! Să ne refuzăm întotdeauna o înghețată, un burger, o pizza, o cola sau alte lucruri gustoase, dar considerate nesănătoase, pentru că ne-ar putea face rău? NU! Viața contemporană înseamnă mult mai mult decât perpetua grijă pentru ce mâncăm.

O bere și o pizza cu prietenii înseamnă mai multă prietenie, o înghețată în oraș cu prietenele înseamnă mai multă bucurie de a trăi. Două pahare de vin roșu pe zi sunt chiar recomandate de medici. Iar lista poate continua.
Ce merită reținut este că moderația trebuie să fie în toate. Dacă vă place pizza, nu mâncați pizza zilnic. Dacă vă dați în vânt după înghețată, nu faceți din ea desertul de după fiecare masă.
Iar dacă vă plac mezelurile, nu e nici vreo rușine, nici vreo problemă să faceți din când în când o salată ca cea de mai jos, care conține:
Eisberg mix
– Ardei gras
– Măsline
– Parizer cu ardei de la Zimbo
– Morcov ras în foi subțiri
– dressing balsamico de la Tokaji
– Un pic de sare și de piper.

O astfel de salată servită la cină nu numai că vă aduce doza de vitamine și proteine la loc, după o zi activă, dar vă poate satisface și pofta pentru un mezel încărcat de gust și nostalgie, așa cum e parizerul (aici mă adresez mai ales celor pentru care în tinerețe parizerul era aliment de bază și principalul ingredient din sandwichul pus de mama în ghiozdan la școală).

În încheiere, dragi salatiști, nu uitați: moderați, nu exagerați!

A voastră,
Madame de Frisée

Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citeste mai mult