Ce salate să faci cu quinoa ca să le arăţi hipsterilor că e deja mainstream

Continuăm seria vegetalelor asociate în cultura populară modernă cu hipsterii și cu alegerile de dietă considerate prea pretențioase pentru gastronomia tradițională.

De data aceasta vorbim despre quinoa, leguma preferată a hipsterilor din întreaga lume. De origine sud-americană, quinoa era pentru incași ce era meiul pentru daci – alimentul de bază din dietă. În zilele noastre și îndeobște grație popularității în rândul hipsterilor, quinoa este considerat un înlocuitor superior pentru grâu germinat, bulgur, cous-cous sau orez, având calități nutritive similare. Cu toate acestea, nu e o cereală, ci o legumă rudă cu sfecla, rubarba și spanacul – pe numele ei Chenopodium Quinoa. Diferența e că se consumă semințele, nu frunzele.

Pe bună dreptate, quinoa e considerată un aliment-campion: 100g de grame de quinoa furnizează 368 de calorii, 14g de proteine, 6g de grăsime, 64g de carbohidrați și 7g de fibre. Se pregătește, înainte de a o consuma, în salate sau altfel, fierbând semințele timp de 10=12 minute în proporția o parte quinoa – 3 părți apă – cam ca la opăritul ciupercilor ori fierberea pastelor. Important de reținut că în timpul fierberii, quinoa se „spumuiește”, cum faceți cu carnea sau cu orezul, altfel va avea un gust amărui.

Să vedem, așadar, ce puteți face cu 100 de grame de semințe de quinoa, în combinații de salată.

1. Cu rucola , roșii cherry și lime (foto). O mână de roșii cherry tăiate jumătăți, feliile de la o jumătate de lime (lămâie dintr-aceea care ne duce mai mult cu gândul la tequila, merge și cu lămâie clasică), 80g din Rucoletta noastră cea dragă. Puneți quinoa răcită deasupra și amestecați ușor. Sare, piper, ulei de măsline și un dressing de gutui de la Tokaj.

2. Cu piept de pui, Misticanza mix, dovlecel și roșii cherry. Aceeași poveste ca mai sus, cu quinoa fiartă un sfert de oră și răcită, pusă peste cele de mai sus (pieptul de pui și dovleceii tăiați cubulețe, roșiile tăiate în jumătate). Sare, piper, ulei de măsline și zeama de la o jumătate de lămâie. Ca alternativă mai exotică, puteți înlocui roșiile cherry cu roșii uscate, iar în loc de dovlecel, puteți tăia un avocado copt, tot cuburi

3. Cu ton, ceapă roșie, roșii cherry și Eisberg pe patul de salată puneți quinoa, tonul bucăți dintr-o conservă și feliile de ceapă roșie tăiată Julienne. Dacă tonul e din ulei, nu mai adăugați alt ulei. Ideal, la final, după ce potriviți de sare și piper, niște pătrunjel tocat ar fi minunat

Ca să nu mai ziceți că nu e cool 😉

Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citeste mai mult