7 lucruri bune care se întâmplă corpulului tău dacă mănânci sfeclă roşie

După ce ani de zile a fost retrogradată din bucării sau din salad bars, sfecla roşie se bucură de un loc binemeritat în toate dietele şi reţetele bucătarilor din toată lumea. Bucură-te în aceste zile speciale de combinaţiile fresh de la Eisberg, mix-urile Bolero sau Chef şi inspiră-te din reţeta lui chef Jakob Hausmann pentru cinele din serile de Crăciun sau Revelion.

Nu numai că sfecla conţine substanţe nutritive cum ar fi vitamele B, fier, magneziu, potasiu, dar are de asemenea, şi o mulţime de nutrienţi pe care corpul nu îi poate obţine de nicăieri undeva.

Iată câteva dintre cele mai surprinzătoare schimbări ce se întâmplă în corpul tău când mănânci sfeclă.

1. Tensiunea arterială se îmbunătățește
Sfecla este bogată în nitriţi pe care organismul îi transformă în oxid nitric ce relaxează şi dilată vasele de sânge şi le transformă în nişte “autostrăzi de mare viteză” pentru nutrienţi. Asta înseamnă o mai bună circulație și o tensiune arteriale mai mică.

2. Riscul bolilor de inimă poate scădea
Conţine din belşug un alcaloid numit betaină, dar şi vitamina B şi acid folic, care împreună ajută la scăderea nivelurilor sanguine de homocisteină – un nivel ridicat înseamnă creşterea riscului de deteriorare a arterelor şi apariţia bolilor de inimă.

3. Ajută la rezistenţa corpului
Meniul marilor atleţi conţine multă sfeclă roşie pentru că cercetările au arătat că nitraţii cresc perfomanţa de anduranţă.

4. Creierul tău lucrează mai bine
Oxidul nitric relaxează şi dilată vasele de sânge, care, la rândul lor, ajută la creşterea fluxul de sânge spre creier, ceea ce duce la o mai bună activitate a funcției cerebrale.

5. Ficatul tău îţi va mulţumi dacă introduci în alimentaţia zilnică o porţie de sfeclă – pentru că nu va mai face munca grea de curăţare a sîngelui, iar sfecla funcţionează, în acest caz, ca un “detox” natural.

6. Un ajutor în plus în combaterea bolilor cronice
Sfecla este bogată în betalaină, o clasă de antioxidanţi puternici care luptă cu radicalii liberi şi cu diverse boli cronice cum ar fi bolile de inimă, obezitatea şi chiar cancerul.

7. Regularizarea tranzitului intestinal se poate face prin consumul de alimente ce conţin multe fibre, printre ele aflându-se şi sfecla. S-a demonstrate că betaina care se regăseşte în această rădăcinoasă ajută la îmbunătăţirea digestiei.

În multe cazuri, consumul sfeclei întregi este modalitatea cea mai eficientă de a „profita” de toţi nutrienţii, fibrele şi efectele sănătoase.
După mesele copioase din ultimele zile, fă o cură de suc de sfeclă. Cei mai năzuroşi sau copiii pot combină sfecla cu măr, portocală sau morcov.

smoothie-1578253_1920

sursa

Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citeste mai mult