6 beneficii ale cepei

Pregătește-te pentru niște lacrimi, că doar vorbim de ceapă. Dar de fericire, pentru că ceapa merită cu siguranță unul dintre locurile principale din bucătăria ta, în această vară.

Albe, galbene, roșii/ violet sau verde – toate soiurile de ceapă au beneficii impresionante pentru sănătate.

Istoria ne arată că ceapă este cunoscută și apreciată încă de acum 5.000 de ani. Se spune că în Egiptul antic, ceapa a fost venerată deoarece forma și cercurile concentrice au simbolizat eternitatea. În Evul Mediu, era folosită pentru a plăti bunuri și servicii și oferită ca daruri. Și nu e de mirare că este una dintre legumele preferate de români. Să fim sinceri, nicio mâncare gătită, nicio salată, nicio masă parcă nu au sens și gust fără un pic de ceapă.

Mai jos 6 beneficii pentru sănătatea ta ca să-ți placă și mai mult de ea, de ceapă vorbim.

  1. Este bogată în antioxidanți

Nu dă pe dinafară de vitamine și minerale, adică o ceapă medie  conține aproximativ 44 de calorii asigură 20% din necesarul zilnic de vitamina C, și între 5 și 10% de cel de vitamina B6, acid folic, potasiu și magneziu. Dar ceapă este plină- ochi de antioxidanți,  zeci de tipuri diferite, inclusiv quercetin, un compus puternic antiinflamator, cu rol în protecția sistemului respirator și reducerea reacțiilor alergice.

  1. Te poate proteja împotriva cancerului

Într-un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition, cercetătorii au analizat cât de des oamenii din Italia și Elveția mâncă legume cu conținut ridicat de inulină (Allium), de exemplu, ceapă sau usturoi. Ei au descoperit că populațiile studiate există o legatură inversă între frecvența utilizării acestor legume și riscul apariției mai multor tipuri comune de cancer, adică cu cât au mâncat mai multă ceapă și usturoi, cu atât rata cancerului este mai mică.

  1. Îmbunătățește densitatea oaselor

Într-un studiu care a vizat femeile caucazian perimenopauzale și postmenopauzale, în vârstă de 50 de ani și peste, s-a găsit o legătură între consumul de ceapă și sănătatea osoaselor. Femeile care au mâncat mai frecvent ceapă au avut o densitate osoasă mai bună și au avut un risc mai scăzut de fractură de șold, cu mai mult de 20% comparativ cu cele care nu au mâncat niciodată ceapă.

  1. Ceapa ajută, de asemenea, la digestie

Asta pentru că este bogată în inulină, un tip de fibră care acționează ca un prebiotic. Pe scurt, prebioticele servesc ca hrană pentru probiotice și ajută îi pe acești microbi buni să prospere. Inulina ajută, de asemenea, la prevenirea constipației, la îmbunătățirea reglării zahărului din sânge, la creșterea absorbției nutrienților și la creșterea densității osoase sănătoase. De asemenea, este posibil, ca un consum moderat de ceapă să ajute la scăderea în greutate, prin reducerea apetitului.

  1. Scăderea colesterolului

Un alt studiu interesant a analizat femeile supraponderale sau obeze diagnosticate cu sindromul ovarului polichistic. În cadrul acestui studiu clinic controlat, pacientele au fost repartizate, întâmplător, în două grupuri: unul în care se consuma o dietă bogată în ceapă (multă ceapă roșie) și celălalt format din cele ce mănâncă mai puțină această legumă. După opt săptămâni, cercetătorii au descoperit scăderi ale nivelului de colesterol în ambele grupuri, dar scăderea a fost mai mare (inclusiv reducerea colesterolului rău “LDL”) în rândul persoanelor care au mâncat mai multă ceapă. Un alt studiu a urmărit 24 de femei cu colesterol ușor mărit și s-a constatat că cele care au băut suc de ceapă, zilnic, timp de opt săptămâni, au avut scăderi în colesterolul total și LDL.

  1. Ceapa face bine și roșiilor

Sinergia alimentară înseamnă că beneficiile a două alimente consumate împreună le depășesc pe cele care ar rezulta din consumul individual. Pare să fie și cazul cepei cu roșiile. Ba chiar e demonstrat știintific:  oamenii de știință cred că compușii de sulf din ceapă stimulează absorbția licopenului, un antioxidant din roșii, care are legătură cu protecția împotriva cancerului și a bolilor de inimă, precum și a creierului, oaselor și a ochilor. Spuneți voi drept, mai știti vreo combinație  mai bună decât salata de roșii cu ceapă și telemea? Poate doar cea în care adaugi și o mână de valeriană, ca cea propunsă de noi aici.

Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citeste mai mult