10 dintre cele mai sănătoase legume pe care le puteţi mânca

Ştim că te străduieşti să mănânci mai multe legume. Aşadar, nu rata aceste zece cele mai nutritive legume, adevărate izvoare de sănătate.

1. Ceapa – veţi putea profita la maximum de antioxidanţii pe care îi conţine, doar dacă alegeţi să o consumaţi crudă. Gătitul cepei la temperaturi ridicate îi reduce semnificativ beneficiile fitochimice care protejează împotriva cancerului pulmonar și cel prostatic. Încearcă să combini ceapa crudă tocată cu roșii, avocado și ardei jalapeño – combinaţii numai bune pentru gustări simple, pe pâine prăjită. Chef Hausmann, prietenul nostru de la Mica Elveţie foloseşte ceapa în niste combinaţii “de nici cu gândul nu gândeşti.” Reţetele aici şi aici.

2. Porumbul – pe cocean sau boabe, oricum e bun. Un studiu realizat de Journal of Agricultural Food and Chemistry a demonstrat că, cu cât porumbul este mai mult gătit, cu atât nivelul de antioxidanţi, ca luteina, care combate orbirea la adulţii în vârstă, este mai ridicat. Dă un search la noi pe iubescsalatale.ro după Mexican Mix, combinaţia gata ambalată de la Eisberg ce cuprinde într-o singură pungă endivia, frisee, radicchio şi porumb dulce. Preferata noastră: Mexico Mix cu nachos. Ia de aici reţeta.

3. Mazărea – bobiţele de câţiva centimetri sunt cu adevărat puternice. Un studiu realizat de International Journal of Cancer a arătat că dacă vei consuma zilnic mazăre, împreună cu alte legume, vei reduce riscul de apariţie a cancerului la stomac. Idei de salată cu mazare? Nu cere de două ori: http://iubescsalatele.ro/blog/salata-de-farfalle-cu-peste/.

kale

4. Kale – una dintre cele mai sănătoase legume verzi de la supermarket, mă rog, poate nu atât de populară (încă) în România. Frunzele verzi de Kale sunt pline de vitamina C, un antioxidant care poate reduce riscul bolilor de inimă prin scăderea nivelului de LDL sau a colesterolului “rău”. Evident, avem pe iubescsalatale.ro şi reţete mega cool, pe hipestereală, cu Kale.

broccoli-1974764_1920

5. Broccoli – este plin de antioxidanţi ce combat cancerul. Un studiu a con
statat că cei care au mâncat cinci porții sauchiar mai mult pe săptămână de legume crucifere (inclusiv aceste legume verzi!) au fost pe jumătate mai susceptibili de a dezvolta cancer de vezică urinară pe o perioadă de 10 ani, în comparație cu cei care au mâncat rar. Reţetă super delicioasă găseşti aici.

6. Ardei gras roşu – un ardei nu prea mare are doar 32 de calorii! Dar conţine “la greu” vitamina C, ceea ce oferă 150% din valoarea zilnică recomandată. Este unul dintre puţinele alimente care conţin licopen, o substanţă cu efecte antitumorale în cancerul de prostate, sâni, vezică urinară, pancreas, plămâni şi piele, în cancerul cervical, ovarian, uterin, intestinal. Cristi Mărgărit, guru în fitness şi nutriţie şi unul dintre colaboratorii noştri ne-a propus o super reţetă cu ardei roşu şi Mix Misticanza cu rucola, valeriană, spanac, batavia.

_Eisberg_Packshot_Tender_Romania_Spinach_100g

7. Spanacul şi/sau baby spinach – are un conţinut ridicat de carotenoizi – antioxidanți care ajută să avem ochii sănătoși și prevene degenerăriea maculare, principala cauză de orbire la adulții în vârstă. Gătirea frunzelor de spanac verzi (nu prea mult însă) vă ajută să absorbiţi în corp o cantitate mai mare de luteină (carotenoid). Avem atât de multe variante de salate cu baby spinach, încât nu ştim ce să alegem. Daţi voi o căutare pe iubescsalatele.ro şi alegeţi-vă favoritele.

_MG_9811

8. Germenii Alfalfa (sau germeni de lucernă), din ce în ce mai populari şi printre români. Această mini plantuţă firavă este bogată în beta-caroten, un antioxidant care protejează împotriva cancerului pulmonar și ajută la menținerea sănătății pielii, părului, unghiilor, gingiilor, glandelor, oaselor și dinților. Este, de asemenea, o sursă bună de vitamina E, care poate ajuta la prevenirea atacurilor de cord şi scăderea riscului de deces cauzat de cancer de vezică urinară. Încearcă reţeta propusă de Chef Hausmann cu germeni Alfalfa, sigur o să-ţi placă mult.

9. Varză de Bruxelles – Antioxidanții din aceste legume verzi pot ajuta la detoxifierea radicalilor liberi care provoacă cancer, iar o jumătate de cană conţine 80% din vitamina C zilnică. De asemenea, ajută la combaterea bolilor de inimă și la îndepărtarea cataractei.

_MG_0500

10. Sfecla roşie – Coaptă, fiartă sau crudă, această legumă rădăcinoasă conține niveluri ridicate de antioxidanți care luptă împotriva cancerului, dar are și luteină, care protejează ochii. Şi nu arunca nici frunzele! Tulpinile verzi sunt partea cea mai hrănitoare a legumelor și pot fi gătite ca alte legume verzi cu frunze verzi. Din nou, Chef Hausmann s-a întrecut pe sine cu această reţetă în care foloseşte sfeclă roşie. Nu uita ca şi Mixurile noastre Bolero, Chef şi Narcisa care conţin şi sfeclă roşie.

sursa